loading...
پرسش مهر92
افشین فتحی بازدید : 24 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)

سوال مهر رئیس جمهور: برای زندگی، مکتب و جامعه خود چه برنامه‌ای دارید؟


 

به گزارش خبرآنلاین، در آیین بازگشایی شکوهمند مدارس سراسر کشور، رییس‌جمهور پرسش مهر را چنین عنوان کرد که «اهداف شما چیست و برای زندگی، مکتب و جامعه خود چه برنامه‌ایی دارید؟»
دبستان مرضیه‌ یزدی توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است و امروز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، توسط رییس‌جمهور رسما افتتاح شد. احمدی‌نژاد پس از این مراسم، از بخش‌های مختلف این مدرسه بازدید کرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه انسان بدون مهر بی معنا است خاطرنشان کرد: مهر ، علم و دانش و آگاهی در هم تنیده است و انسان ها هر چقدر با دانش بالاتر، مهربان تر هستند.
رییس جمهور اضافه کرد: امیدوارم با جامعه عزیز سربلند فرهنگی و دانش آموزان سالی پر از پیروزی و موفقیت های علمی و اخلاقی در انتظار جوانان و نوجوانان باشد.
وی گفت: خوشبختانه امروز سرعت علمی کشور سرعت بالایی دارد که این نوید را به ملت ایران می دهد تا بر قله های علمی جهان بنشینند و به عنوان جامعه مرجع علمی پاسخگوی نیازهای علمی جامعه باشد.
احمدی نژاد با اشاره به پرسش مهر که سنت خوبی است که این سوال مطرح و تمام جامعه فرهنگی برای پاسخ به آن بسیج می شوند گفت: سال های قبل درباره عدالت ، مهرورزی ، خدمتگذاری و پیشرفت کشور سوالاتی را مطرح کردیم.
وی ادامه داد: امروز می خواهم نوع سوال را تغییر بدهم و معمولاً بزرگتر ها از بچه ها می پرسن می خواهید چه کاره شوید؟ هر کدام پرسشی را می دهند و انواع شغلهایی را نام می برند که همه آنها شغل های مهمی برای پیشرفت کشور است.
وی ادامه داد: می خواهید چه کاری انجام دهید؟ قبل از اینکه به این پرسش پاسخ بدهید باید بدانید چه کاری می خواهید انجام دهید. انسان باید در طول سال های اخیر برای آموزه های ابدی خودش استفاده کند . برای این دنیا و در ادامه این دنیا حیات جاوید است و هر کس باید تصمیم بگیرد در این دوره زندگی چه کاری می خواهد انجام دهد.
رییس جمهور بار دیگر به پرسش مهر که می خواهید چه کار کنید اشاره و گفت: اهداف شما چیست؟ می خواهید برای مکتب، جامعه و برای زندگی جاویدان خود چه کاری کنید و چه برنامه ای دارید.

 

آغاز ۴۰ سیاست اجرایی از امروز اول مهرماه
همچنین وزیر آموزش و پرورش از آغاز ۴۰ سیاست اجرایی از امروز اول مهرماه در وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم آغازین سال تحصیلی ۹۱-۹۲ که در حضور رییس جمهور کشورمان و در مجتمع آموزشی خیر ساز مرضیه یزدی واقع در منطقه ۱۶ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با ذکر “اشهد ان محمد رسول الله (ص)” و “بابی انت و امی یا رسول الله (ص)” سال تحصیلی جدید را آغاز کرد.
وی گفت: شروع سال تحصیلی جدید را به ملت بزرگ ایران، فرهنگیان و دانش آموزان سراسر کشور تبریک عرض می کنم.
حاجی بابایی با اشاره به یکی از افتخارات دولت دهم گفت: امروز برای نخستین بار در طول تاریخ ماه مهری را آغاز خواهیم کرد که بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: نخستین بار است که آموزش و پرورش دارای فلسفه تعلیم و تربیت رسمی و قانونی می شود و نخستین بار است که آموزش و پرورش بر اساس نقشه راه کار خودش را آغاز می کند.
وی ادامه داد: به اذعان کارشناسان و زحمت کشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیچ سالی در این شورا در رابطه با آموزش و پرورش این مقدار کار انجام نشده است.
وی ادامه داد: تصویب سند تحول بینادین و تأسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان نشان از ارده نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه های دینی دارد.
حاجی بابایی با بیان اینکه یک سال گذشته پرحجم ترین کار از نظر محتوا و ساختار و برنامه ریزی ها در تعلیم و تربیت آغاز شده است، اظهار داشت: ۳۶۵ روز کامل آموزش و پرورش با تمام قدرت و با تشکیل ۷۵۰ ستاد و ۱۱ کارگروه در کشور و یک ستاد مرکزی کار خود را برای مهرماه سال ۱۳۹۱ شروع کرد.
وی افزود: اول مهرماه امسال ۴۰ سیاست اجرایی در رابطه با نظام تعلیم و تربیت آغاز می شود که برخی از آنها تغییر کتاب های اول ابتدایی در سال گذشته بود و از امروز دانش آموزان دوم و ششم دبستان براساس سند برنامه درس ملی با کتاب های جدید در کلاس های درس حاضر خواهند بود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب سند برنامه درس ملی آموزش و پرورش گفت: این سند پس از یک سال و نیم تلاش در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است و در حال حاضر آماده به امضا رساندن رییس جمهور کشورمان است.
وی با اشاره به ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی در آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز آغاز سال تحصیلی را در مدرسه ای آغاز می کنیم که در این مدرسه خیر ساز حدود ۲ میلیارد تومان هزینه شده که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن توسط این خیر مدرسه ساز پرداخت شده است. این خیر مدرسه ساز در روز نخست سال تحصیلی نیز قول ساخت یک استخر ورزشی برای دانش آموزان این منطقه را داده است.

۴۵۲۳۲

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    وبلاگ مارا چگونه ارزیابی می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 32
  • بازدید سال : 198
  • بازدید کلی : 2,935
  • کدهای اختصاصی

    نایت اسکین-ابزار گوکل پلاس

    دریافت کد پرواز حباب ها