loading...
پرسش مهر92
افشین فتحی بازدید : 22 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

سفیران هدایت

 


رئيس جمهور:آموزش و پرورش به دانش آموزان نگاه يکسان داشته باشد

رئیس جمهور گفت : دانش آموزان باید بدانند همه از امکانات مدرسه به صورت مساوی برخوردار خواهند بود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه فاطمه زهرا (س) منطقه 18 تهران افزود: دانش آموزان باید بدانند از عواطف معلم و مدیر به طور یکسان برخوردار هستند.
آقای روحانی گفت: همه معلمان و مسئولان آموزش و پرورش باید بدانند نگاهشان به دانش آموزان باید یکسان باشد و تفاوتی به نام نژاد ، چهره و قیافه و تفاوتی به نام تعلق به گروهی خاص در محیط آموزش و پرورش نباید وجود داشته باشد.
رئیس جمهور افزود: همه دانش آموزان از کلاس اول تا پایان متوسطه باید بدانند از امنیت جسمی و روحی در مدرسه برخوردارند.
وی گفت: هیچ معلم و مدیری نباید به خود اجازه بدهد به دانش آموزی توهین کند و با لحن و کلام درشت با آنها سخن بگوید.
رئیس جمهور افزود: اهانت به دانش آموزان اهانت به همه ملت ایران است و همه دانش آموزان فرزندان این مرز و بوم هستند.

رئيس جمهور: دانش آموزان بايد به حقوقشان آشنا باشند
رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ تنبیه بدنی در مدارس کشور برای دانش آموزان وجود ندارد گفت: اگر خدای ناکرده در گوشه ای از کشور با تنبیه جسمی دانش آموز مواجه شویم دولت تدبیر و امید با اشد وجه با آن برخورد خواهد کرد.
آقای روحانی در ادامه سخنان خود در آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا منطقه 18 تهران افزود : دانش آموزان باید به حقوقشان کاملا آشنا باشند البته این امری است که باید در کنار تکالیف شان صورت گیرد.
وی اضافه کرد: تکلیف نظم کلاس ، احترام به معلم، درست درس خواندن، در داخل کلاس به همکلاسی احترام کردن و تکلیف اینکه هیچ دانش آموزی حق ندارد دعوا و یا مشاجره کند از مواردی است که باید دانش آموزان به آن توجه کنند .
رئیس جمهور گفت : دانش آموز باید بداند که اگر از مسیر اعتدال و اخلاق و قانون فاصله گرفت باید آثار ، عواقب و تبعات آن را بچشد و تخلف از قانون دارای تبعات خواهد بود.
آقای روحانی اضافه کرد: اگر حق وی تضعیف شد حق دارد اعتراض کند.
رئیس جمهور تصریح کرد : حق اعتراض دانش آموز باید از مدرسه آغاز شود و اگر معلم به آن توجه نکرد باید بداند از طریق مدیر مدرسه و اگر موثر نبود دانش آموز می تواند آن را در سطح مناطق مطرح کند.
آقای روحانی گفت: حق اعتراض آغاز شکوفایی کرامت و عزت هر انسان است و ما باید آن را از مدرسه شروع کنیم و این می تواند جامعه ما را به سمت قانونگذاری سوق دهد.

رئيس جمهور: در مدارس زنگ کتاب و کتابخواني تشکيل دهيد
رئیس جمهور گفت: درخواست من از همه فرهنگیان آن است که در محیط مدرسه کمک کنند تا دانش ‌آموزان بهتر و راحت تر با زندگی اجتماعی خود آشنا شوند و با تکلیف، وظایف حق و حقوق خود آشنایی بهتری پیدا کنند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آیین بازگشایی مدارس با حضور در دبیرستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا(س) منطقه 18 تهران افزود: چند نکته را در آغاز سال تحصیلی و در آغاز بکار شروع دولت تدبیر و امید به فرهنگیان عرض می کنم؛ اول این که زنگ کتاب را در مدارس تشکیل دهید، ساعتی در طول هفته یا ماه به کتاب خواندن و کتاب و کتابخوانی اختصاص دهید.
وی ادامه داد: جامعه ما از کتاب و کتابخوانی فاصله دارد و خواندن کتاب و آشنایی با کتاب از کلاس ابتدایی باید شروع شود.
رئیس جمهور گفت:‌ در کشورهای پیشرفته معمولاً دانش آموزان ابتدایی در هر هفته چند کتاب می خوانند و خلاصه کتاب را در جمع دانش آموزان ارائه می دهند.
وی افزود: دوم این که تلاش کنیم فرهنگ شفاهی را به فرهنگ کتبی تبدیل کنیم؛ خیلی از مردم خواست خود را می توانند با زبان بگویند اما با زبان کتبی و مکتوب نمی توانند خواست و نیازهای خود را ارائه دهند و بسیاری از حقوقشان پایمال می شود.
روحانی گفت: سوم زنگ انشاء را احیاء کنید، نه به معنای سنتی آن، بلکه در زنگ انشاء اجازه دهید دانش آموز ابتدا از معلم خود انتقاد کند، از کلاس و مدرسه خود انتقاد کند، از کاستی های مدرسه بگوید و این برای بهتر شدن مدرسه مناسب و مفید است.
وی ادامه داد: اجازه دهید دانش آموز از رئیس جمهور در کلاس انشاء انتقاد کند، پیشنهاد دهد و نقایص و کاستی های کار رئیس جمهور را آن طور که می بیند و می فهمد بنویسد و مدارس هم انشاهای انتقادی از رئیس جمهور را برای رئیس جمهور بفرستند تا پیوندی عمیق بین دانش آموزان و مسئولان بوجود آید.
رئیس جمهور گفت:‌ همچنین زنگ گفت‌وگو تشکیل دهید؛ تا در دوره متوسطه و حتی در سال‌های پایانی دبستان گفت و گو کردن، مباحثه کردن و سخن گفتن و نقد مودبانه در دوران دانش آموزی بوجود آید.

رييس جمهور : کرسي هاي آزاد انديشي را از مدارس آغاز کنيد.
رییس جمهور گفت: کرسی آزاداندشی را که رهبر عزیز فرمودند، از زنگ گفتگو در مدارس شروع کنید.
آقای روحانی در ادامه سخنانش در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید افزود: به وزارتخانه های فرهنگ و وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد می کنم که این زنگ را در ساعتی از هفته یا ماه بگنجانند و بعد جزو مواد درسی که نمره دارد قرار دهند.
وی گفت:بگذارید دانش آموزان با بحث و تضارب آراء از آغاز تحصیلات شان آشنا و آشناتر شوند .
رییس جمهور افزود:رسم بر این بوده که در روز آغاز سال تحصیلی سوالی هم به عنوان سوال مهر مطرح می شود که دانش آموزان عزیز درباره آن مقاله کوتاهی می نوشتند و بهترین ها برگزیده می شد.
روحانی گفت : سوال من این است ، عزیزان و دانش آموزان سراسر کشور، اگر پدر شما رییش جمهور باشد چه اقدامی را به او توصیه می کنید که بتواند اعتدال و میانه روی را در همه ابعاد زندگی و اجتماعی جامعه ایران بگستراند.
وی افزود : در ضمن این سوال ، رییس جمهور می خواهد افتخار کند که همه دانش آموزان او را به عنوان پدری بدانند و ببینند.
رییس جمهور گفت: درود و سلام بر همه دانش آموزان،معلمان، فرهنگیان و برهمه آنهایی که به علم ، ‌علم آموزی ، علم آموزان ، یاددهندگان و معلمان ارج می نهند.

 

منبع : سایت      http://eirib.ir/tnews

 

 


 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    وبلاگ مارا چگونه ارزیابی می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 100
  • بازدید سال : 266
  • بازدید کلی : 3,003
  • کدهای اختصاصی

    نایت اسکین-ابزار گوکل پلاس

    دریافت کد پرواز حباب ها