loading...
پرسش مهر92
افشین فتحی بازدید : 63 یکشنبه 12 مرداد 1393 نظرات (0)

 شیوه نامه سی و دومین دوره مسابقات فرهنگی و هنری   دانش آموزان وچهاردهمین دوره مسابقات « پرسش مهر »  ریاست محترم جمهوری اسلامی

افشین فتحی بازدید : 26 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)

مقدمه:                                                           

دین طبق نخستین آیات نازل شده بر پیامبر(ص)بر دو عنصر بنیادین تعلیم و تربیت،یعنی کسب علم و دانش(علم بالقلم) از یک سو،و تعالی روح و کمال انسانی(علم الانسان ما لم یعلم)از سوی دیگر تأکید می کند.از دریچه همین تأکید است که می توان اولا به این ادعا که قرآن یک کتاب تربیتی است استدلال کرد،ثانیا بر اهداف و آرمانهای عام و کلی نظام تربیت اسلامی وقوف یافت.
تمام روشهای تربیتی در اسلام در حقیقت حاکی از پیوند انسان و رب است و همه فرع و شعبه های تربیت از این پیوند و کیفیت آن منشاء می گیرد.
دین به نگرش فلسفی فرد به تعلیم و تربیت و به دنبال آن اهداف تربیتی جهت می دهد و فرهنگ دینی حاکم بر انسان در همه شؤون زندگی او ریشه می دواند.تربیت دینی نشان دهنده راه و روشی است که در انتها به هدف زندگی منجر می شود.
تعلیم و تربیت از دیرباز و طی قرون و اعصار همواره مورد توجه عالمان، اندیشمندان و فیلسوفان بوده و بدین سان توانسته است افکار و اندیشه های بزرگ را به سوی خویش فراخواند.


ادامه مطلب

افشین فتحی بازدید : 15 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)

دستور ویژه رئیس جمهور برای تجلیل از معلم مریوانی

خبرگزاری تسنیم: استاندار کردستان گفت: رئیس جمهور با مشاهده خبر اقدام معلم مریوانی در همدردی با دانش‌آموز بیمار خود، دستور داده‌اند که از این معلم تجلیل شده و به وضعیت دانش‌آموز مریوانی هم رسیدگی شود

 

افشین فتحی بازدید : 15 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)

معل

آموزش و پرورش به عنوان یک سرمایه ملی و نهادی که تربیت آینده سازان کشوررا بر عهده دارد نقش کلیدی را در جامعه ایفا می کند و نقش بسیار مهم در پیشبرد اهداف جهاد اقتصادی دارد. فرهنگیان می توانند برنامه های خود در خصوص جهاد اقتصادی را برای اجرای این شعار در آموزش و پرورش ارایه دهند، زیر بنای آموزش و پرورش معلم است و آنان با ارایه برنامه های خود در سال 90 می توانند نقش اثرگذاری در آموزش و پرورش داشته باشند. آموزش وپرورش، معلم و مدرسه در سال جهاد اقتصادی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، می توانند نقش اساسی ایفا کنند. فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جدید به عنوان یک منشور سالانه و نقشه راه و خط نشان روشنی برای کار و فعالیت مدیران آموزش وپرورش است. مبحث جهاد اقتصادی باید با ظرافت و دقت ویژه ای به فضای آموزش و پرورش تعمیم داده شود.

افشین فتحی بازدید : 19 شنبه 11 مرداد 1393 نظرات (0)
امروز اول مهرماه 92 بود، اولین سالی که پرسش مهرش را آقای روحانی مطرح کردند.
بد نیست نگاهی به پرسش های مهر از سال 84 تا امسال بیاندازیم (تمام سوالات در ادامه مطلب آماده است)

همین طور که میبینید سوالاتی که در دولت نهم و دهم مطرح شده همه جانبه نگر هستند یک موضوع را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار میدهند (علت، فایده، موانع، مخالفین و..) و با توضیح بیشتری مطرح شده اند، وظایف تک تک افراد جامعه در آنها لحاظ شده است، از مسئولین گرفته تا افراد عامی، بزرگ یا کوچک.

نگاه جهانی در سوالات مطرح شده در بین سالهای 84 تا 91 موج می زند. و فقط به ایران بسنده نشده است.
در این سوالات خود فرد را به جای رئیس جمهور فرض میکنند و نه پدرشان را.. این مساله نگاه جوان محوری و اعتماد به جوانان را نشان می دهد.

و مهم ترین مساله در این سوالات موضوعات طرح شده است؛ موضوعات انسان ساز، تعالی محور، امید محور، تفکر برانگیز و رو به رشد. برخلاف سوال طرح شده امسال که با وجود ظاهر تدبیرگونه اما اساسا بوی در جا زدن را می دهد..


حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی 93-92
افشین فتحی بازدید : 22 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)
کمیته تشکیل شده در رابطه با زنگ "گفتگو" و "کتاب‌خوانی" به نتیجه مطلوب رسید و مقرر شد یک کمیته فرعی دستورالعمل این موضوع را تنظیم کند تا آن را ابلاغ کنیم و از امسال عملیاتی شود.

 عصردنا :  وزیر آموزش و پرورش از احیای زنگ "گفتگو" و "کتابخوانی" در سال تحصیلی جاری خبر داد.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: به دنبال سخنان رئیس‌جمهور در روز بازگشایی مدارس، سه ماموریت جدی احیای زنگ "انشا"، "گفتگو" و "کتابخوانی" را دنبال کردیم که در این راستا کمیته‌ای در آموزش و پرورش تشکیل شد.
 
وی افزود: کمیته تشکیل شده در رابطه با زنگ "گفتگو" و "کتاب‌خوانی" به نتیجه مطلوب رسید و مقرر شد یک کمیته فرعی دستورالعمل این موضوع را تنظیم کند تا آن را ابلاغ کنیم و از امسال عملیاتی شود.

فانی خاطرنشان کرد: در خصوص زنگ انشاء کمیته مربوطه درحال حاضر بررسی است.

 

 

ادامه مطلب

 

 

افشین فتحی بازدید : 22 جمعه 02 اسفند 1392 نظرات (0)

سفیران هدایت

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه در آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی فاطمه‌‌الزهرا (س) واقع در منطقه 18، یافت آباد تهران زنگ بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 93 - 92 را نواخت.

سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه ای افزود: آقای روحانی پس از سخنرانی در مراسم بازگشایی مدارس ، پرسش مهر را برای پاسخگویی دانش آموزان مطرح می کند.

12 میلیون و 300 هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را در 105 هزار واحد آموزشی در کشور آغاز می کند.

 

 

 

منبع : سایت      http://eirib.ir/tnews

 

 

ادامه مطلب

 

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    وبلاگ مارا چگونه ارزیابی می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 197
  • بازدید کلی : 2,934
  • کدهای اختصاصی

    نایت اسکین-ابزار گوکل پلاس

    دریافت کد پرواز حباب ها